کارگاه تقویت هوش هیجانی (کودکان، جوانان، بزرگسالان)

داشتن هوش هیجانی می‌تواند در زندگی واقعی به ما کمک زیادی کند. هوش هیجانی یعنی توانایی درک و شناسایی احساسات خود و دیگران و تشخیص و تفکیک انواع احساسات.

داشتن هوش هیجانی به شما در ارتباط برقرار کردن با دیگران کمک فوق‌العاده‌ای می‌کند. توانک با برگزاری کارگاه تقویت هوش هیجانی فرزندان شما را برای موفقیت در زندگی پیش رو آماده می‌کند.

ویژگی‌های کارگاه تقویت هوش هیجانی

شرکت در کارگاه تقویت هوش هیجانی باعث می‌شود تا کودک شما بر موضوعات زیر تسلط پیدا کند.

مدیریت هیجان

در بسیاری از لحظات مهم زندگی باید بتوانیم برای یک تصمیم‌گیری درست، احساسات خود را به صورت آگاهانه، هوشیارانه و خلاقانه مدیریت کنیم.

افزایش اعتمادبه‌نفس

یکی از ویژگی‌های تمامی انسان‌های موفق و ثروتمندی که می‌شناسیم داشتن اعتماد به نفس بالا است. کودکان باید از سن پایین روی اعتماد به نفس خود کار کنند.

depressed

مدیریت خشم

تصمیماتی که بر اساس خشم است معمولاً نتایج ناگواری دارد. توانک به کودکان آموزش می‌دهد تا چگونه در شرایط بحرانی خشم خود را مهار کنند.

مدیریت استرس

استرس سلامت روحی و جسمی را به خطر می‌اندازد و کودک باید بتواند در موقعیت‌های گوناگون استرس خود را کنترل و آرامش خود را نیز حفظ کند.

man-person

بهبود عزت نفس

داشتن عزت نفس پایین می‌تواند تصمیم‌گیری‌های افراد را در زندگی با دشواری و سختی‌های فراوانی همراهی کند. داشتن عزت نفس بالا در یک زندگی شاد بسیار مؤثر است.

کنترل رفتار

یکی از عادت‌های مثبتی که زندگی هر فردی را به خوبی تحت تأثیر قرار می‌دهد توانایی مدیریت و کنترل رفتار در شرایط و موقعیت‌های گوناگون است.

تقویت قاطعیت

برای کسانی که قاطعیت ندارند تصمیم‌گیری می‌تواند کار بسیار دشواری باشد. کودکان باید بیاموزند تا در شرایط دشوار با قاطعیت تصمیم درست را بگیرند.

روند افزایش هوش هیجانی:

کارگاه هوش هیجانی از ابتدا تا انتها شامل مراحل مختلفی است که در ادامه آن‌ها را بیان می‌کنیم.

خودآگاهی

خودآگاهی یعنی توانایی شناخت ذهن، افکار و اعمال خود به صورت آگاهانه؛ کودکان برای تقویت هوش هیجانی خود ابتدا باید به خود آگاهی برسند.

ثبات فردی

افرادی که ثبات فردی ندارند نمی‌توانند پای تصمیمات خود بایستند یا یک شغل و یا رابطه دائمی داشته باشند. این یکی از نکات بسیار مهم در تقویت هوش هیجانی است.

سازگاری و یک دلی با دیگران

توانایی برقرار ارتباط با دیگران یکی از نکات اصلی برای شناسایی احساسات و هیجانات آن‌‌ها است. ما به کودکان آموزش می‌دهیم تا چگونه با دیگران ارتباط برقرار کنند.

تحرک و انگیزه

داشتن انگیزه‌های مثبت و تحرک دو عامل یک زندگی مثبت و شاد هستند که هر فردی باید این دو موضوع را از کودکی درک کند.

مهارت اجتماعی

فردی که مهارت‌های اجتماعی ندارد نمی‌تواند جایگاه خوبی در جامعه داشته باشد؛ آموزش مهارت‌های اجتماعی به کودکان یکی از نکات بسیار کلیدی و کاربردی است.

از طریق روش‌های زیر هوش هیجانی کودکان شما را تقویت می‌کنیم:

راه‌های مختلفی برای تقویت هوش هیجانی کودکان وجود دارد؛ ما در توانک بهترین و علمی‌ترین راهکارها را برای این کار در نظر گرفته‌ایم.

نام‌گذاری روی احساسات

یکی از راه‌های درک و فهم احساسات برای کودکان در سن پایین، نام‌گذاری روی آن‌ها است. نام‌هایی که مؤثر، جذاب و تحت نظر یک روان‌شناس کودک گذاشته شوند.

همدلی کردن

برای شناخت احساسات و هیجانات یکی از مؤثرترین راه‌ها همدلی کردن با فرد مقابل است. توانک همدلی کردن را نیز به کودکان آموزش می‌دهد.

یاد دادن شیوه درست ابراز احساسات

همه ما سرشار از احساست هستیم. البته باید بدانیم که احساسات خود را در چه زمانی، به چه شیوه‌ای و به چه شکلی بیان و ابراز کنیم.

یاد دادن چگونگی سازش با احساسات

ممکن است کاهی اوقات دچار برخی احساسات ناخوشایند شویم، این احساسات بدون شک ما را اذیت می‌کنند اما باید یاد بگیریم که چگونه با آن‌ها سازش کنیم.

query-what-how-why

یاد دادن حل مسئله به کودک

همان گونه که گفتیم مهارت حل مسئله یکی از کلیدی‌ترین مسائل در زندگی واقعی است که همه کودکان باید آن را به خوبی بیاموزند. 

استفاده از بازی‌ها

بازی‌های فکری و گروهی می‌توانند راهکاری کاربردی برای فهم و درک احساسات و روابط میان افراد باشد.

چه طور می‌توانم در کارگاه تقویت هوش هیجانی ثبت نام کنم؟

توانک، به عنوان یکی از مراکز تقویت هوش هیجانی در شیراز علمی‌ترین و جدیدترین روش‌ها را در دوره تقویت هوش هیجانی در کودکان به کار می‌برد. شما می‌توانید به منظور شرکت در کارگاه تقویت هوش هیجانی توانک از طریق یکی از راه‌های ارتباطی که بیان کردیم با ما تماس بگیرید و یا از طریق تکمیل فرم ثبت نام با ما در ارتباط باشید.