تقویت هوش مالی کودکان

تقویت هوش مالی کودکان

تقویت هوش مالی کودکان

هوش مالی به مفهوم توانایی مدیریت پول و ارزش‌های مالی در زندگی روزمره است. برای تقویت هوش مالی کودکان باید از مراحل ابتدایی با آنان کار کرد و با کمک کمک روش‌های بالینی و آموزشی‌، باعث تقویت هوش مالی آنان شد. در ادامه می‌توانید روش‌های تقویت هوش مالی کودکان را بیشتر بشناسید.

1. آموزش مفهوم هوش مالی به کودکان

هوش مالی یکی از مهم‌ترین عوامل در مدیریت مالی پویای آینده است که به تاپیدن کودکان به سمت آینده‌ی موفق و مستقل کمک می‌کند. بنابراین، نخستین قدم در تقویت هوش مالی کودکان، آموزش نحوه برنامه‌ریزی مالی و تفکر مالی است.

کودکان با گذشت زمان، از طریق بازی یاد خواهند گرفت که چطور با استفاده از تمرکز بر هزینه‌های روزانه و درآمدی که دارند نقش وظیفه‌ای خودشان را در جامعه و خانواده خود برآورده کنند. بهترین روش آموزش این هدف، بازی‌های پول مانند Monopoly و Payday است که به کودکان الگوی خوبی می‌دهند و این بازی‌ها به عنوان ابزاری برای ارزیابی هزینه‌ها و مبالغ پول، قیمت‌ها و تفکر مالی کودکان‌، استفاده می‌شوند.

2. تعیین اولویت‌های مالی

تعیین اولویت ها، یکی از مهمترین چیزهایی است که کودکان را برای تقویت هوش مالی‌شان باید آموزش داد. برای آموزش تعیین اولویت مالی به کودکان، باید با آنان به طور مستقیم صحبت کنید و به آنان بیاموزید که به هر چیزی که می خواهند، وسیله نیستند و برای خرید آن‌ها، به دقت و با توجه به تمام هزینه‌های دیگری که باید برای انجام کارهای دیگر صرف کنند، مهم ترین نیاز‌های مالی خود را می شناسند.

3. تشویق به پس انداز پول برای تقویت هوش مالی کودکان

پس انداز، یکی دیگر از عوامل اصلی تقویت هوش مالی کودکان است. با این حال، پس انداز می‌تواند باعث فراگیری مفهوم پاره‌اصلی و اولیه‌ی این مهارت شود. کودکان باید به طور مستمر به پس انداز پول ترغیب و تشویق شوند، به عنوان مثال، یکی از راه‌های مهیّجی که برای پس‌انداز برای کودکانتان می‌توانید انجام دهید، این است که شما می‌توانید زمانی که کودکانتان، بعضی از اهدافشان را به دست می‌آورند، از پولشان حداقل مبلغی را برای پس‌اندای کردن آن برداشت کنید.

تقویت هوش مالی کودکان

4. آموزش راندمان برگشت سرمایه

راندمان برگشت سرمایه، یکی دیگر از عوامل بسیار مهم در تقویت هوش مالی کودکان است و کودکان باید به دقت و آگاهانه از تمام تولیدات خود استفاده کنند. به کودکان نشان دهید که با خرید و نگهداری از چیزهایی که می خرید، می توانید در آینده دست خودتان را پر کنید.

5. تجربه دادن به کودکان

بازاریابی ساده و یکسان در مورد پول، معمولاً یادگیری بهتری را در کودکان تسهیل می‌کند و بهتر است به آنان داده شود. به عنوان مثال، شما می‌توانید کودکان خود را به یک فروشگاه با خود همراه کنید در آنجا به آن‌ها شرح دهید که چطور ما برای هرگونه خرید، به نحو بهینه از پول خود استفاده می‌کنیم. رانندگی با آن ها به یک بانک محلی، همچنین سبب می‌شود تا کودکان شروع به خودارضایی از تجربه کنند و شواهد بیشتری را دریافت کنند.

6. استفاده از سبدهای خرید مجازی و پول الکترونیکی

سبد خرید مجازی، یکی از انتخاب‌های بهتر برای پول‌های الکترونیکی در ماه و سال جاری است. با استفاده از این روش کودکانتان خواهند توانست که زمان کمی را صرف مدیریت پول و هزینه cnbc نکنند، و با استفاده از پول الکترونیکی به طور دقیق مدیریت آن‌ها را با بیشترین دقت انجام دهند. برای مثال، شما می‌توانید از کارت‌های اعتباری مجازی استفاده کنید یا از نرم افزارها و یا دیگر واسطه های پول الکترونیکی برای پرداخت هزینه های روزمره و خرید‌های کودکتان استفاده کنید.

تقویت هوش مالی کودکان

7. استفاده از رقابت

با استفاده از رقابت، می‌توانید هوش مالی کودکانتان را تقویت کنید. به عنوان مثال، شما ممکن است به کودک خود بگویید که پولش را بهترین کسب و کار روزانه بفروشد. و از این دستورالعمل های هوشمندانه استفاده کند تا درباره چگونگی تقویت هوش مالی خود بیشتر بیاموزد. این چالشها باید با توجه به سن و علاقه‌مندی‌های کودکان برگزار و تنظیم شود و به همراه جوایز احتمالی ارائه شود.

8. ایجاد یک پوشش بیمه

تأمین منابع و ایجاد پوشش به کودکانتان کمک خواهد کرد. تا در آینده، با خیال راحت تر، مقدار پول متعارفی برای توسعه آینده خود در اختیار داشته باشند. با خرید بیمه می‌توانیم. برای جایگزینی مالی خطرهای مختلف، مانند بیماری، حوادث و حتی کیفیت پرورش، تامین شده و به نوعی به کودکان کمک می کنیم. تا هیجانات ترسناکی در مورد این موضوعات راه بیفتند.

در مجموع، والدین می‌بایست به هوش مالی کودکان فرزندان خود، آموزش بدهند و با انجام تمام راهکارهای فوق، به آنان کمک کنند تا در روبرو شدن با پول و مباحث مالی در آینده، بتوانند به بهترین شکل ممکن با آنها مقابله کنند. از جمله این روش‌ها می‌توان به آموزش اصول تجاری به کودکان، توجه داشتن به تعیین اولویت‌های مالی، تشویق به پس انداز پول، آموزش راندمان شکار سرمایه، تجارب خرید و فروش، استفاده از سوابق تحصیلی و پول الکترونیکی، استفاده از رقابت، و ایجاد یک پوشش بیمه اشاره کرد.

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *